Sohbet- ‘Ay çok yoğunum!’ arkadaşı

6ec67638305b5d1be0a38daa3335ef65Geçenlerde yoğunluğundan dolayı uzun süredir göremediğim bir arkadaşımla buluştum. Son anda buluşmaya erkek arkadaşını dahil ettiğini öğrendim. Biraz sitemli söylendim ama uzun süredir göremediğim için sesimi çıkarmadım. Kendisi üniversite yıllarında 2 yıl oda arkadaşımdı. Yediğimiz, içtiğimiz, muhabbetimiz ayrı gitmezdi.

Zorlu’da buluştuk yoğun istek üzerine. Zorlu’ya onlardan biraz sonra vardım. Beni bir mağazaya çağırdılar. Gömlek alacaklarmış. Kısa bir merhaba, naberden sonra mağazanın kapısının önünde beklemeye başladım. Ama içimde ne fırtınalar kopuyor. İçerisi havasız, kalabalık geliyor, oradan gitmek istiyorum ama arkadaşımın da kalbini kırmak istemiyorum. 15 dk falan bekledim sanırım orada iç sesimle kavga ederek. Sonra geldiler.

Yemek yemek için bir yere oturduk. Yer zor bulduk bu arada.. Oturur oturmaz şikayet etmeye başladılar. Aynı yerde çalışıyorlar. Ne kadar çok mesaiye kaldıklarından, neler yaşadıklarından,ne kadar mutsuz olduklarından.. Ama hani ne kadar uzun zamandır görüşememiştik. İş sıkıntılarını dinlemeye mi geldim buraya dedim içimden. Zaten yanında da 2. kez görebildiğim,hiç tanımıyorum diyebileceğim bir adam var.

Bitmedi dostlar bitmedi. İçerisi zaten garip tiplerle dolu. Yaklaşık  2 saat dinledim. Tavsiye vermeye kalktığımda ise olayları bire bin katarak anlatmaya başladılar. Ama sonra sustum, dinledim ve ne farkettim biliyor musunuz? Sanki böyle olmaktan hatta olabilmekten zevk alıyor gibi anlatıyorlardı. Yoğunuz , kendimize hiç zaman ayıramıyoruz demek moda olmuştu zaten. Ama bundan zevk almak? Afedersiniz ama kendini böyle davrandığında bir işe yarıyormuş sanmak? Evet işe yarıyorsun. 23 yaşını mahvediyorsun mesela. Ya da 4 yıllık arkadaşlık ilişkini de mahvediyorsun.

Bana gelenler geldi ve lütfen yeter artık susun dedim. Sürekli konuşarak bunu çözemezsin vs deyip konuyu kapattım. Sonra bana sordular sen neler yapıyorsun diye 2 saat geçtikten sonra. 2 dk lık bir özet geçtim. Yakınma ya da mutluluk ifadesi olmadan anlattım yaptıklarımı. Çünkü tepkilerini merak ediyordum. Cevap şu ‘ Sizin işiniz pek yoğun değil herhalde, piyano öğrenmeye çalıştığına göre?. Bizimkisi çok yoğun hatta bazı günler dıttırıttırıtırıdıtı’ Evet burada bende ipler koptu. Kıvırcık saçlarım havaya doğru kalkmaya başladı sinirden. 5 dk sonra ayağa fırlayıp kalktım. Kendine gel ve kendine iyi bak deyip koşarak uzaklaştım.

Bu nedir ya? Size de bir sorayım dedim. Gerçekten soruyorum. Çevrenizde böyle insanlar var mı? Yoğun olmaktan aslında mutlu gibi olan. Bunun zehrini sürekli etrafına saçan. Çünkü benim bildiğim ya da yapmak istediğim bu değil. Eminim ki onlarında değil. Ama nasıl böyle bir görüşe kapılıyorlar? Nasıl bu hale geliyorlar?

Her gün saat 8 ya da 9 a kadar çalışıyorlar. Bir para elde ediyorlar. Sonra onlarla gömlek,kahve,ayakkabı alıp maaşlarını veren adamlara paralarını geri yolluyorlar. Bu sırada yaşamlarını yitiriyorlar. Günleri şikayet etmekle geçiyor. O iş yerinden ayrıl o zaman dendiğinde ise ama maaşı iyi diyorlar. 23 yaşını satıyor kısacası. Hadi sattın onun farkında değilsin neyse de bari elinde bir şey kalsaydı be arkadaşım…

Reklamlar

“Sohbet- ‘Ay çok yoğunum!’ arkadaşı” için 2 yorum

  1. Bende bunun “senden daha çok”lu versiyonu var. Mesela kendisi neredeyse her gün gördüğüm bir insan ama bir gün ‘bugün gelmeyeyim, şunu yetiştirmem gerek/ şu yapılacak şey zorluyo anca yetişir siz takılın’ gibi bir şey dediğim de eyvahlar olsun. Ben de şu var nası zor ben de şu var yetişmesi lazım diye yarım saat laf dinliyorum. E git yap kardeşim o zaman ne gezeliyon diyemiyorsun da -.- ayağına sağlık sen ne güzel gitmişsin 🙂

    Liked by 1 kişi

  2. bence tam bir irade savaşı vermişsin, epeyce de sabır göstermişsin ve nihayetinde kalkıp gitmeni de ayakta alkışlıyorum! ‘meşgul’ün normalize olmasının önüne ancak bu türden küçük şoklarla geçebiliriz. herkes için hayatın normali bu değil. hayat böyle olmak zorunda değil. ve böyle yaşamayanlar, meşgul olmaya tapanların sonsuz dırdırlarını dinlemek zorunda hiç değil.

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s